Mercedes W140 S500 78.000km

Werkelijk imposante "Kathedraal" die in Vlaanderen blijvend oldtimer is wegens zijn eerste inschrijving in mei 1992. Deze S500 met slechts 78.000km in een uitzonderlijke kleurencombinatie is in zeer goede staat. Alle denkbare opties inclusief het veelgezochte schuifdak, volledig, houtinleg, vol-electrische verwarmde stoelen, etc.

Deze wagen heeft net een groot onderhoud gekregen, 5 nieuwe banden, remblokken, remvloeistof en dergelijke. De kabelboom is vervangen. Er zijn absoluut geen sporen van roest of ongeval maar de lak heeft wel afgezien onder de Japanse zon. De auto kan een spuitbeurt gebruiken om strak te staan.

.

Mercedes W126 300 SE 80.000km

Auto afkomstig van de eerste eigenaar, een oudere dame uit Waterloo van Japanse afkomst. De volledige historiek is er bij. Het interieur is letterlijk smetteloos. De carosserie staat in eerste lak, met de gebruikelijke gebruikssporen van een stadsauto, van dit formaat dan nog.

Uitzonderlijke W126 zonder roest en met 80.000 echte kilometers.

.

BMW E39 525i - 2001

Absoluut uitzonderlijke E39 met heerlijk romige en pittige 6 cylinder in topvorm!

Deze Belgische auto heeft 112.000km, volledige historiek bij BMW, interieur in topstaat, smetteloze carosserie.

Manuele 5-bak, M Tech Sportonderstel, electrisch schuifdak sunroof, Business CD, CD changer, sportzetels, automatische airconditioning, multi-functioneel sportstuur, shadow line, afneembare trekhaak, centrale armsteun vooraan, BMW Individual afwerking in deurpanelen en dashboard.

Gelukkig is deze zeldzame parel naar een echte BMW liefhebber uit het Gentse gegaan...

Mercedes W124 E220 Coupé

Auto uit de privé verzameling van een Brusselse arts die al zijn collega's op leeftijd liet weten dat ze hun "oude" Benz altijd aan hem mochten aanbieden als ze zelf de leeftijd hadden bereikt dat ze er niet meer mee reden. Deze komt van een collega dokter die hem in 1994 een slordige 1.790.000 Belgische Frank betaalde. De aankoopfactuur zit er bij net als een volledige onderhoudsgeschiedenis.

Prachtige Blauschwartz buitenkleur met lichtgrijs leder. Manuele 5-bak, geen schuifdak, een zeldzame rijdersauto dus die ook in een collectie thuishoort. Eerste eigenaar, 134.000 echte kilometers, smetteloos interieur, eerste lak rondom. Alles klopt, alles werkt. De auto voelt op alle vlakken zo goed als nieuw aan.

BMW E36 328i Hartge - 1996

Volledig gerestoreerde krachtpatser met de verkeersbelasting van een bestelwagen! Deze origineel Belgische Hartge op basis van een 328i Touring werd door BMW/Hartge Van De Velde in Wetteren gebruikt als demo-wagen en daarna voor 1.500.000 BEF verkocht aan de eerste eigenaar. Daarna verhuisde de auto naar Luik en Waals Brabant. Hier werd hij door een classic car garage deels gerestaureerd (onderstel, carosserie, mechanisch) met onder andere een Eibach schroefset, M3 remmen en velgen en natuurlijk de heerlijke Hartge motor met sportnokkenas, die boven 4000 toeren zijn registers opentrekt.

Zwart leder, open dak, kraaknet interieur. Een recente compressietest wees uit dat de 204 paarden nog prima hun werk doen in deze supersnelle break met een waanzinnige wegligging. En dit alles 100% aftrekbaar voor zelfstandigen!

Mercedes R170 SLK 230 - 1999

Goed onderhouden SLK 230 met volledige onderhoudshistoriek (ingevuld boekje tot 170.000km en daarna facturen).

Klassiek zwart metallic met zwart leer zonder scheuren of zichtbare sleet. De originele vloermatten liggen er nog in en zijn nog in goede staat!

Heeft recent onderhoud gehad met bougies, lucht massa meter, nieuwe banden, nieuwe remblokken, nieuwe riemen etc.

Auto heeft lichte gebruikssporen rondom maar staat dan ook 100% in eerste lak! Lichte deuk in bestuurdersdeur, steenslag op motorkap en kleine kras op het spatbord rechts achter maar geen erge schade aan de lak.

Dit is een goeie rijdersauto met enorm veel auto voor je geld. Was destijds de concurrent van de Porsche Boxster en heb je nu voor 20% van de prijs...

BMW E30 Baur - 1984

Deze Baur is uitzonderlijk goed bewaard gebleven. Geen roest, kraaknet interieur, pracht combinatie Alpin Weiss met blauw velours in perfecte staat. Ook alle interieurdelen zoals deurpanelen, Dashboard, bedieningsknoppen, etc. zijn in perfecte staat.

Deze auto werd nieuw gekocht door een Duitse dame (getuige het origineel onderhoudsboekje dat er bij zit) en vervolgens bewaard door een verzamelaar in Nederland. De 900kg worden met gemakt en "Freude am Fahren" door de bochtige weggetjes geduwd door de 1.8 liter 316 motor.

BMW 1600/2 - 1967

Dit is een echte schuurvondts in eerste lak! Uit verkeer genomen in 1984 en door de weduwe van de eigenaar steeds bewaard. Auto is rijklaar gemaakt met volledige revisie carburateurs, remmen, electriciteit, 5 nieuwe banden. Carosserie is zo veel mogelijk origineel bewaard (eerste lak!) en de dorpels zijn professioneel hersteld. De spatborden en neus zijn origineel gelaten omdat de auto grotendeels in eerste lak staat, maar deze zijn aangetast door roest en moeten herdaan worden als U de auto perfect wil.Origineel interieur met ALLES in perfecte staat: dakhemel, deurpanelen, zetelbekleding in skai, kofferbekleding, etc.. De auto heeft en teller met 5 cijfers waarop 42.000 staat. Men kan zich inbeelden dat dit misschien 142.000 is (of gewoon 42.000...) maar de wagen is echt in enorm goede staat, handbak schakelt boterzacht, motor gaat heel mooi in de toeren. Een plezier om mee te rijden!

Unieke Belgische wagen met nog een paar leuke authentieke documenten bij van de laatste eigenaar, waaronder aankoopfactuur van garage Carels uit 1982.

Mercedes W126 300SE - 1988

Zeldzame roestvrije W126 met de befaamde 3 liter 6 in lijn en een zeer net blauw Pullman interieur zonder noemenswaardige sleet. De kofferbak is als nieuw, evenals alle bedieningsknoppen, dakhemel, deurpanelen etc. wat duidt op een zorgzame vorige eigenaar.

De auto komt uit het zonnige zuiden van Frankrijk en is bijgevolg roestvrij. De 137.000km op de teller zijn niet aantoonbaar maar wel min of meer coherent met de algemene staat van de wagen en de rij-indrukken (acceleratie, schakelen, ophanging) die zeer erg goed is. En deze "slee" zet direct een dikke grijns op je gezicht als je er instapt en door het verkeer glijdt. Snelheidsdrempel? Welke snelheidsdrempel?

Ook de onderkant van dit exemplaar is uitzonderlijk proper en vrij van roest (!). Wist je trouwens dat de paus, Michael Jackson en een handvol dictators er zo eentje hadden in de eighties? :-)

Mercedes-Benz W201 190 2.0 - 1990

Onwaarschijnlijke tijdscapsule die als eerste eigenaar een Duitse gepensioneerde had tot 2009. Daarna ging hij naar Nederland, waar hij ook door zijn 2e eigenaar, de hoofdredacteur van Youngtimer Magazine, uitzonderlijk goed verzorgd werd.

Nope, deze auto heeft geen ellenlange lijst opties. Zo kan er niks kapot gaan, moet de man gedacht hebben. Enkel een manueel schuifdak dat er als nieuw uitziet en ook zo functioneert.

De auto heeft 85.000km op de teller staan en gezien de volledige onderhoudsgeschiedenis die er bijzit en de werkelijk verrassende staat, is dit zeer aannemelijk.

BMW Z3 Roadster - 1996

Perfect onderhouden Z3 1.8 in klassiek zilver met een zwart leder interieur zonder enige zichtbare schade of sleet.

Recent originele BMW velgen met nieuwe banden gekregen, volledige onderhoudsgeschiedenis met facturen en alle boekjes. Deze auto heeft altijd binnen geslapen en dat is er duidelijk aan te zien.

Alle onmisbare opties voor een roadster zijn er, zoals verwarmde zetels en een windshot.

Zeer veel fun voor een zeer bescheiden budget.

Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1989

Rentnerfahrzeug uit eerste hand, een gepensioneerd admiraal uit de Duitse marine geboren in 1931 die er maar een paar jaar van heeft kunnen genieten. Daarna reed mevrouw er nog een tijdje mee en werd de auto binnen gestald voor occasionele ritjes.

Slechts 149.000km, 1 eigenaar, 1e lak. Een juweeltje. Het prachtige rookzilver is hier gecombineerd met een stijlvol bruin stoffen interieur, automaat, schuifdak, centrale armsteun, hoofdsteunen achter, Blaupunkt radio, electrische ramen. Dit is de 190 die je moet hebben…

Mercedes-Benz W124 230E - 1988

Incredible time capsule in a very beautiful color combination. Belonged to an older lady who had it maintained neatly at Mercedes-Benz Anderlecht, Wavre and Huy from 1988 till 2016, as testified by the complete service book and invoices. This car has real 86.000km!

Lovely color combination, this Antrazit with spotless sand beige interior. The most amazing in this car, is that it absolutely drives like a new car. I have had many 124s and 201s in my hands and this one stands out in terms of time machine capacity to owning a brand new car from 1988.

Options include automatic gearbox with Sports selector, electric windows, rear speakers, central arm rest, tinted windows, etc. Recent maintenance done including gearbox oïl, break cylindre, brake pads, brake fluid etc.

Mercedes-Benz S124 250D - 1994

Wonderfully well kept and unbreakable 250D Break, the favorite youngtimer of our German friends! Belgian car with just 2 very meticulous previous owners, full service book, all manuals, original radio, interior like a car with 100.000km, not the 307.000 it had done.

Extremely well equipped with electiric sunroof and windows, self-adjusting rear suspension, rear hatch with electric closing, central arm rest, etc.

BMW E21 320/6 - 1982

This car was owned by an older man since 2010, well kept and mechanically revised (suspension, carburettors, ignition, etc.). It has 4 new tires and nice options like metallic paint, 5 speed gearbox, leather sports steering Wheel and... no power steering so you can get rid of your gym suscription ;-)

The car is in its first paint, which has pros and cons. The pro is obvious, it's a very well kept and very rare first paint E21. The cons are that there is some small improvement work to be done if you want the car perfect.

A very rare find, this first paint car...


Mercedes-Benz C123 230CE - 1982

One of the later W123s in very well kept condition. Starts and runs perfectly and combined with the manual 4 speed gearbox, and the automatic sunroof, this stylish 70ies icon is a dream to drive, especially on a hot summer day with your arm resting on the pilarless window opening.

The car has a dark grey Pullman interior that needs to be refurbished and some minor body work needs to be done. Generally though, this is one of the better W123s we've seen. The roof and the rear half of the car are still in first paint!

BMW E36 318 Cabriolet - 1995

A classic line and a classic nineties colour... Did you know Minichamps brought out the E36 in two colours: bottle green and this stunning Cordoba Red.

The car has a safran yellow leather interior without any tears, wood trim and gear lever, close to new alloy wheels and a still to be refurbished hard-top.

It totals 247.000km but starts, runs and drives perfectly. Our Dutch neighbours take these cars north of 350.000kms with ease so nothing to worry about when they are taken care of properly!


Mercedes-Benz 200E Cabrio - 1995

The favourite youngtimer of our German neighbours! This very well kept and very well documented belgian car had two previous owners in its life of 23 years.

I drove it in the summer of 2017 as a demo car for Classic Car Butler. I regularly do this to get to know the cars before pasisng them on... and because I love it :-)And I must say, I adsolutely adored it for its polyvalence, quite cruising both open and closed and modern day comfort with oldish charm.

Mercedes-Benz 250D - 1987

One owner car discovered at the house of the first and only owner's daughter, who stored the car out of sentimental reasons since 2005.

The body needed some minor repairs but the interior was literally like new. Love those barn finds and love the fact that it went to a real W124 diesel lover: a younger brother who took his dad's 200D from 450.000 to 580.000km some years ago. His older brother drove his 200D for 400.000kms. 

If the lucky new owner of this rare low mileage W124 diesel takes the car from 157.000 to 177.000, the family will reach 1.000.000km in a W124 diesel. How about that!

Toyota Celica 16.000km! - 2000

This is a car that was hidden in an elderly man's garage and only came out sporadically, hence the average of less than 1000km/year... He only owned two cars in the last 40 years, this Celica and his previous one!

This 1 owner car has nice options like airco, transparant sunroof, 5 alloy wheels, etc. It was still on it's factory tyres and had some minor bumper damage, but other than this, it started and drove like a new car.